Hoe stel ik een vakantiebericht in?
Met een vakantiebericht wordt automatisch een e‑mail teruggestuurd naar iedereen die jou mailt tijdens je afwezigheid.
✅ Stap 1: Inloggen in DirectAdmin
- Ga naar je DirectAdmin‑omgeving (
https://jouwdomein.nl:2222
of via de link in het klantenportaal). - Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
✅ Stap 2: Ga naar ‘E-mail Accounts’
Klik in het hoofdmenu (linkerkant) op E-mail Accounts.
In de nieuwe Evolution‑skin is dit vaak te vinden onder het kopje E-mail Management.
✅ Stap 3: Open het tabblad ‘Autoresponders’
- Binnen E-mail Accounts zie je bovenaan verschillende tabbladen.
Klik op Autoresponders.
(Soms heet het in jouw taal al “Vakantieberichten” of “Automatisch antwoord”.)
✅ Stap 4: Nieuwe autoresponder toevoegen
Klik rechtsboven op Create Autoresponder (of Nieuwe autoresponder).
Vul de volgende velden in:
- E-mail account: kies het e‑mailadres waarvoor je het vakantiebericht wilt instellen.
- From name (Van naam): de afzendernaam die zichtbaar wordt in het antwoord (bijv. je eigen naam of bedrijfsnaam).
- From e-mail (Van e‑mail): laat dit staan op het gekozen e‑mailaccount.
Subject (Onderwerp): zet hier een duidelijk onderwerp, bijvoorbeeld:
Ik ben afwezig tot [datum]
Message (Bericht): typ hier je automatische antwoord.
Bijvoorbeeld:
Bedankt voor je bericht. Ik ben momenteel afwezig en heb beperkt toegang tot mijn e-mail.
Vanaf [datum] ben ik weer aanwezig en zal ik je bericht zo snel mogelijk beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
[Je naam]
- Is HTML?: vink dit alleen aan als je HTML‑opmaak gebruikt in je bericht.
✅ Stap 5: Instellen van periode (optioneel)
- Vul de datum en tijd in vanaf wanneer dit bericht actief moet zijn, en vanaf welk moment deze niet meer actief zal moeten zijn.
✅ Stap 6: Opslaan
Klik op Create of Opslaan.
Je ziet nu in de lijst jouw nieuwe autoresponder staan.